22. Monterey

27 augustus 2018 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vanmorgen om 9.15 uur zaten we aan het ontbijt. Deze is tot half 10. De meesten ontbijten eindigen tussen 9 en half 10. Het wordt de laatste dagen echter wel moeilijker om het ontbijt te halen, het bed ligt dan nog zo lekker..... Gelukkig is het Amerikaanse ontbijt écht de moeite waard..(not!). Overal heb je geroosterd brood, boter en jam, slappe koffie en scrambled eggs en een soort van cake en cereals met melk. Bij sommige ontbijten kun je zelf een wafel maken en 1x hebben we zelfs gehad dat je allemaal verschillende toppings er op kon doen (slagroom, chcola eetc. Een aantal keer hebben we kwark gehad en meestal liggen er ook bananen en sinaasappels. Hier is het niet uitgebreid: geroosterd brood, boter, jam, banaan en gekookt ei (wat dat betreft verlang ik enorm naar een vers donkerbruin broodje met een plakje Hollandse kaas! ). Als klap op de vuurpijl werd hier om 9.20 ook nog even vermeld dat over 10 minuten de zaal dicht ging, tsssss......

Maar goed, genoeg over het ontbijt. Het was helaas niet denderend weer dus we zijn verder op zoek gegaan naar schoolspulletjes voor Lisette. Dat wilde ze graag. Gelukkig is dat zo goed als gelukt. Daarna zijn we naar de pier van Monterey gegaan. Hier hebben we ook gelijk maar geluncht. Dit was een hele vette hap!!. Verder hebben we nog wat rondgereden en nu zitten we op ons terrasje. Het is niet zo zonnig als gisteren maar soms komt de zon er toch nog even door!

Morgen terug naar San Fransisco en dan op naar Holland. Ook wel weer zin in!!!