15. Onderweg naar LA

20 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanmorgen vertrokken naar Los Angeles. Toen we de achterbak openmaakte om de koffers in te laden, viel er een blikje cola uit. Deze sprong open en overgoot Lisette en Peter. Tijdens het schoonpoetsen rolde er een 2e blikje uit. Hier kwam een klein gaatje in waardoor de cola eruit spoot als een fontein. Nadat we uitgelachen waren zijn we 'en route' gegaan. Een lange tocht vandaag van 468 mile....
Omdat we in de buurt van route 66 zitten, hebben we hiervan ook een stuk gereden. Dat was een heel leuk stukje om te rijden. Bochtig met mooie uitzichtpunten. Plotseling, na weer een bocht, stond er een ezel op de weg. Iets verderop was een dorpje, nou ja een straat met huizen. Hier liepen die beesten midden op straat. Fantastisch om te zien. We zijn hier even gestopt en ik heb daar, uiteraard, wat foto's gemaakt. Omdat er 3 andere personen waren die het veel te warm vonden (de mannen voorop), zijn we snel verder gereden. Uiteraard via de route 66. Na een uur kwamen we weer op de highway naar LA. Tsjonge, wat is dat een lange saaie weg. Uren rechttoe rechtaan met alleen maar woestijn. Halverwege was er een dorpje. Hier wilden we even de benen strekken. Dit dorpje bleek een tankstation te zijn. Bij het uitstappen hadden we het gevoel dat we in een oven stonden met een hete föhn op ons gericht, pfff. 111 graden!!! Na een blikje redbull en een snickers konden we er weer tegenaan.
Uiteindelijk ging de reis verder heel voortvarend. Bij LA werd het drukker en vooral de andere kant op stond file. Wel 30 mile lang! Nog nooit zo'n lange file gezien!
Ondertussen zijn we in ons appartement aangekomen. Mooi appartement. We hebben een upgrade gekregen. Helaas slapen de kinderen nu op een slaapbank en lijkt het zwembad kleiner, maar de rest is zeker beter met een mooie keuken en grooooote koelkast en ijsblokjesmachine! Heerlijk ons eigen ontbijtje de komende 4 dagen. In de balkon kast staan een wasmachine en een droger! We zitten nu even bij te komen op het balkon met een glaasje wijn. Het ruikt hier naar wiet. Overigens vinden wij het overal naar wiet ruiken. Zal wel één of andere plant zijn wat hier groeit.... .
Wat wel grappig was overigens. We gingen even met zn allen de koffers uit de auto halen. De auto staat onder het appartement in een parkeergarage. Toen we naar de lift liepen kwamen er ook net 2 kerels aan die de lift In gingen, ze hadden net gebasketbald. Beide redelijk wat tattoos. In de lift vroegen ze ons of we een goede reis hebben gehad. Haha, had ik van te voren niet gedacht, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de Amerikanen heel aardig vind!.

Tot nog een compliment voor de chauffeur. Hij rijdt ons keurig door rustige én drukke stukken naar de plaats van bestemming!! De IS doet het goed😉!

Morgen gaan we naar Universal Studio's. Dat zit hier op 20 minuten lopen vandaan. Kids én Peter verheugen zich er énorm op!!! Ze zijn nu dé perfecte route aan het uitstippelen....

1. Marian:
    21 augustus 2018
    Wederom een prachtig verhaal Annemieke. Jullie beleven wat. En mooi dat je t vastlegt voor later.Kun je thuis alles nog eens opnieuw beleven. Kan me ook voorstellen dat je t fijn vindt eigen ontbijt te maken. En een wasmachine met droger ook even makkelijk lijkt me. Wens jullie hele fijne dagen in L.A.
    Lieve gr vanuit Almelo. P en M huh
  2. Anno Duursma:
    21 augustus 2018
    Ik had van de IS ook niet anders verwacht dan dat hij voorzichtig zou rijden.
    (Dan zie je maar weer eens hoever de invloed van deze IS reikt: tot aan de oever van de Grote Oceaan!)