14. Grand Canyon

19 augustus 2018 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Na een slecht en druk ontbijt, maar eín-de-lijk een keer goede koffie, zijn we vandaag naar de Grand Canyon geweest. Een iemand was vergeten de loopschoenen aan te doen (haar naam begint met de L) maar dat mocht de pret niet drukken. Wow, wat indrukwekkend zeg! Wat een diepte! Eng gewoon. We hadden geluk met een mooi parkeerplekje. Vlakbij de auto begon een wandelroute langs de Grand Canyon. Fantastische uitzichten! Het was wel een beetje heiig dat was wat jammer. Her en der klommen mensen op rotsen voor dé foto. Nou, ik vond het allemaal doodeng met die diepe afgronden. Helemaal nadat ik gisteren in een souvenirwinkeltje een boek gezien: Death in Grand Canyon. Verhalen over dodelijke ongelukken in de GC... (Ik wilde dat overigens gisteren al met jullie delen maar heb dat maar niet gedaan. De oma's zouden geen oog hebben dichtgedaan...😉).
Maar goed, na de warme wandeling van 5 km, met uiteraard diverse fotomomenten, stapten we in de shuttle bus. Deze bus bracht je naar diverse uitzichtpunten. Eigenlijk had ik bij 3 a 4 punten willen stoppen maar vanwege de drukte en warmte hebben we dit ingekort naar 2 en hebben we de eerste 2 laten vallen. Achteraf gezien een goed plan want om na een tussenstop weer in de volgende bus te komen was niet makkelijk. Zeker op die eerste punten werd het proppen en hopen dat je nog meekon.
Bij 'The abbys' zijn we uitgestapt nadat we Casper wakker had gemaakt. Die lag te dommelen in de bus. Bij dit punt kun je volgens de boeken loodrecht naar beneden kijken. Gelukkig wel met een hek ervoor! De volgende bus kwam al vrij snel dus hup, naar het volgende uitzichtpunt. Wederom een punt met een prachtig uitzicht. Ook hier weer foto's gemaakt. Ben wel beetje bang dat alle foto's op elkaar lijken haha. Maar goed, bij het eindpunt hebben we onszelf getrakteerd op een ijskoud blikje cola. Wat kan dàt lekker zijn! Zeker als je hiervoor ook nog eens een half uur in de rij moet staan.....
We moesten 2 shuttlebussen nemen om terug bij de auto te komen. Dat ging gelukkig heel soepel. We zitten nu in de auto op de terugweg waar een zwembad op ons wacht!! Thuis hebben we het nog gezellig gemaakt met, uiteraard, een potje pesten.

1. Alexander:
    20 augustus 2018
    Wat een avontuur! Ik ken de Grand Canyon alleen van overheen vliegen dat was al indrukwekkend. Veel plezier nog en dank voor delen. Groet Alexander
  2. Barbara:
    20 augustus 2018
    Wauw volgens mij is het zo mooi dat je maar foto’s blijft schieten. Geweldig !!! Wat vonden jullie het meest indrukwekkend tot nu toe??
  3. Marty:
    20 augustus 2018
    Mooi! En wat doen diepte/hoogte bij de GC. Ongelofelijk..
  4. Annemieke scheij:
    20 augustus 2018
    Ik vond GC vooral indrukwekkend maar Bryce vond ik echt mooi. Kippenvel mooi!