18. Hollywood en co

23 augustus 2018 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag laatste dagje Los Angeles. We vertrokken eerst naar het Hollywood sign. Peter had een tip gekregen van iemand voor een plek waar je dit mooi kon zien. Nou, het was vechten om een parkeerplek. Uiteindelijk hebben we ergens geparkeerd waar een bord stond "no outlet". Geen idee wat dat betekent maar we konden daar wel mooi even parkeren voor de beroemde foto voor het Hollywood Sign.

Na het fotomoment zijn we naar Hollywood Boulevard gegaan. Hier vind je de sterren van diegene die het gemaakt hebben in de entertainment wereld. Leuk om te zien maar na de 50e ster let je niet meer zo op de namen... Bij een Frans tentje hebben we gegeten. Peter heeft een crepe gehad en wij een heerlijke panini. Nadat we uitgegeten en uitgekeken waren gingen we terug naar de auto. Omdat dit $3,00 per 20 minuten kost, konden we 20 dollar aftikken.....oeps...

Maar goed, volgende stop was Beverley Hills en Bel Air. Op zoek naar de huizen van rich & famous. Het was maar een paar mile rijden maar in LA kun je zelfs over een paar mile heel lang doen. In Beverley Hills hebben we wat rondgereden. Even van de grote weg af om op zoek te gaan naar de grote huizen. We hebben ze niet gevonden. Ze wonen er mooi, maar echt onder de indruk waren we (nog) niet. Dus op naar UCLA (universiteit van LA) in of bij Bel Air want dat schijnt ook mooi te zijn. Tja, was leuk maar niet spectaculair. Omdat we ondertussen helemaal gaar waren hebben we besloten terug te gaan naar het appartement. Al die huizen van die rich&famous konden ons gestolen worden! Uiteraard gingen we op de terugweg weer met zijn allen in de polonaise op de weg. LA is leuk naar na 3 dagen vind ik het prima om verder te reizen. Morgen vertrekken we naar Pismo Beach. Onderweg komen we langs/door Santa Barbara. Uiteraard moeten we daar even stoppen. Dit was vroeger een favoriete soap van Nienke en mij!

1. Maurice:
    24 augustus 2018
    Welke beroemde huizen van mensen hebben jullie uiteindelijk gezien?
  2. Annemieke scheij:
    24 augustus 2018
    Geen idee. Geen een denk ik...
  3. Nienke:
    24 augustus 2018
    Ook hier weer warm zo te zien! maar wel met de Shrek ster op de foto! Nu weet ik eindelijk ook wat Hollywood sign betekent, eigenlijk wel heel logisch🤣🤣
  4. Anno Duursma:
    24 augustus 2018
    Heeft Peter ook voetbalstadions bekeken en de middenstippen gefotografeerd???