3. San Fransisco dag 1: Golden Gate Bridge

8 augustus 2018 - Oakland, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn we, hoe kan het ook anders, naar San Fransisco gegaan. We hebben besloten om dit met de auto te doen. Dat was niet zo slim van ons..... Ten eerste: we waren niet de enige. Ten tweede: je moest onderweg tol betalen. Dit tol betalen ($4) kon alleen cash ontdekten wij bij navraag van onze buren in de file. Helaas hadden wij nog niet gepind. Ai.... Gelukkig vonden die dames dat wel erg sneu voor ons en gaven ze ons 20 dollar. Na de tolpoorten zouden wij dan de rest teruggeven. Minstens 10 minuten later, nog steeds in de file, stonden ze weer naast ons. Ze hadden nog $4,- gevonden en dat wilden ze graag ruilen voor die 20. Ach, tuurlijk, wij zijn de beroerdste niet haha. Blij als een kind reden wij door de tolpoorten.
In San Fransisco hebben we bij pier 39 naar de zeeleeuwen gekeken. Je kunt je daar wel een dag vermaken. Wat een heerlijk domme beesten zijn dat! Daarna hebben we een fiets gehuurd en zijn we begonnen met de tocht over de Golden Gate Bridge. Dit fietst erg leuk door een parkje en door een strandachtig gebied (waar het rook naar het wad van Schier) , maar er waren ook een paar beste klimmetjes bij om bij het begin van de brug te komen
Pfff, klotsende oksels! Het fietsen op de brug was erg leuk en bijzonder. Wat is die hoog!!! Wel goed uitkijken overigens want ook daar ben je niet de enige. Na de brug fiets je door naar een dorpje en kun je met de ferry terug. Ideaal! Wij hebben daar even een pizza gegeten.
Daarna zijn we op zoek gegaan naar Lombord street alwaar een heel bekend weggetje is met allemaal bochten. Ik moet altijd aan Bassie en Adriaan denken bij die straat. Het was een gigaklim om daar te komen, maar hij staat op de foto!!!
Met de auto terug was wederom druk druk druk. Maar op het moment dat Ik dit type zit ik moe en voldaan op ons balkon met een biertje en een prachtig uitzicht op de zonsondergang.
Morgen Alcatraz!

1. Chantal:
    9 augustus 2018
    Tja heeft Peter een keer een dikke bak dan wil hij erin rijden ook 😂 dan maar file en als echte hollanders zonder cash op stap 🙈
    Nu lekker snurken? Truste....
  2. Peter Schey:
    9 augustus 2018
    Zo maak je nog eens iets mee. Het is verstandig om vooraf te informeren of je tol moet betalen natuurlijk. Tot nu toe 👍. Na Alcatraz richting het zuiden ? Zijn de brandhaarden ten noorden van SF ? Het kost een paar cent maar dan heb je inderdaad ook wat. Wat een auto overigens. Alleen daarvoor zou je al gaan. Nog heel veel plezier.
  3. Annette:
    9 augustus 2018
    Superleuk om jullie verhaal te lezen :-D Net of we zelf ook een beetje mee zijn ;-) Veel plezier in Alcatraz!
  4. Maurice:
    Je typt leuk Annemieke!
  5. Marian:
    9 augustus 2018
    Mooi verhaal en die Amerikanen zijn toch wel aardig dat ze je zomaar geld geven. Jullie hebben al veel gezien en meegemaakt. Zijn benieuwd naar de volgende belevenis. Tot morgen
  6. Annemieke scheij:
    10 augustus 2018
    Is leuk om savonds even kort de dag te beschrijven. Op deze nanier hou ik voor mezelf ook mooi bij wat we meemaken en heb ik over 3 weken een verslag van onze reis. Kan ik dan een mooi album van maken.