4. Alcatraz

9 augustus 2018 - Oakland, California, Verenigde Staten

Zo, terug uit San Fransisco. Met de metro dit keer. Tjonge, dat ging een stuk makkelijker! We waren al op tijd in SF (omdat we allemaal rond 6 uur allemaal al wakker zijn. Peter en ik dommelen dan nog wat maar op een gegeven moment kan Casper niet meer wachten en wil hij ontbijten). In SF hebben we daarom eerst wat rondgelopen in Chinatown. De kids hebben hier een petje gekregen . Daarna een heerlijke lunch in de Mac waarna we met volle maag naar de Alcatraz ferry gingen. Na ongeveer 10 minuten varen waren we op Alcatraz. Hier hebben wij een audio guide genomen. Met een koptelefoon op krijg je verhalen te horen (in het nederlands!) over de gevangenen en het leven op Alcatraz.. Heel indrukwekkend. Het verhaal wat op Casper de meeste indruk heeft gemaakt was dat de gevangenen klaar waren met wéër spaghetti eten. Ze waren er zo klaar mee dat ze de volgende keer dat ze spaghetti kregen alle tafels omver gooiden. Ik vond vooral indrukwekkend hoe de cellen er uit zagen , de omstandigheden daar en hoe sommigen (probeerden) te ontsnappen!
Na Alcatraz hebben we nog even bij de zeeleeuwen gekeken en daarna zijn we naar het metro station gelopen. Dit was een pokke-eind lopen. Moe maar voldaan en 17.000 stappen later genieten we nu van een koel drankje op ons balkon....

1. Nienke:
    10 augustus 2018
    Kan me voorstellen dat dit indruk maakt! Leuk verslag! Leuk om met jullie mee te reizen😘
  2. Nienke:
    10 augustus 2018
    Olivier is blij met de pokémongifts van Casper!🤣
  3. Annemieke scheij:
    10 augustus 2018
    Hahaha, Casper praat in zijn slaap en ik meende vannacht de naam olivier te herkennen😂
  4. Nienke:
    10 augustus 2018
    Wat n grote auto zeg, giga!!Wat is het voor n merk en type??
  5. Peter Schey:
    10 augustus 2018
    Erg leuk om jullie belevenissen mee te maken. Peter : van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Uiteraard ook je reisgezelschap gefeliciteerd. Nog een heel fijne dag en ik zou zeggen : wandel ze in het park. 😜😜😜 Kun jij teletekst ontvangen ?
  6. Marian:
    10 augustus 2018
    Indrukwekkend lijkt me Alcatraz. Jullie krijgen wel de nodige beweging. Peter alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van samen. Ook A Mieke Casper en Lisette gefeliciteerd. Morgen naar t volgende hotel. We genieten van jullie verhalen.
  7. Annemieke scheij:
    11 augustus 2018
    Dank jullie wel! Het is nog 10 augustus, hahaha!
    Het is een CMG Yukon xl.
  8. Annette:
    14 augustus 2018
    Casper zal wel denken: wat hebben bepaalde mensen toch met "tafels omgooien...." ;-)