6 Sequoia National Parc

11 augustus 2018 - Tulare, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn we naar Seqouia Parc geweest. Hier staat de hoogste boom van de wereld. Het was een mooie route er naar toe met veel gekronkel en veel mooie verre maar ook diepe uitzichten. We reden op een gegeven moment op 7000 feet. Tja, dan moet je dus weer omrekenen want wij rekenen in meters..... Nadat we de auto hebben geparkeerd was het een klein stukje wandelen door het bos. Daar kwam je al andere grote bomen tegen waar we een paar leuke foto's hebben gemaakt. Verderop was het heel druk en daar stond hij dan: Shermans Tree. Een hele grote boom! Leuk om te zien! Nog leuker om te zien was dat mensen bijna ruzie kregen over wie er nu op het mooiste punt op de foto mocht. Stumpers.... Daarna wandelden we weer terug naar de auto. Dit was best een stukje in de klim dus konden we mooi even wat calorieën verbranden. Bij de auto hebben we een broodje gegeten. Lisette ging in de auto eten uit angst voor de beren. Die lopen namelijk ook rond in het park en komen op het eten af. Hier wordt overal voor gewaarschuwd. We hebben echter geen beer gezien.
Op de terugweg kreeg ze praatjes, waarschijnlijk opgelucht dat we weer weg reden van de beren...... Rond 16 uur waren we weer terug. Onderweg en in het bos werden wij af en toe kriegel, haha. Casper zocht namelijk naar Wi-Fi en dat liet hij om de zoveel minuten weten ook. Hij vroeg her en der of er Wi-Fi was, hij kon er namelijk niet goed tegen dat hij geen tussenstanden en doelpuntenmakers wist. Dat allemaal voor zijn coach van het jaarteam van het dagblad van het noorden, haha. Morgen plaatselijke tijd 05.30 begint dé FC. Ik vermoed dat Casper dan klaarwakker is en dit volgt via de Wi-Fi van het hotel... Vanwege Peters verjaardag hebben we even verderop nog even een lekker ijsje gegeten. De kinderen vermaken zich nu in het zwembad en wij praten met een stel Amerikanen. Wij gingen op het terras zitten en dit stel komt er aan en stelt zich direct voor. "Hi, i am huppeldepup and this is huppeldepup.". Op zich wel grappig. Wij Nederlanders zeggen gewoon hoi en gaan zitten. Vanavond gaan we waarschijnlijk naar hetzelfde eettentje als gisteren, maar nu delen we een salade! Morgen via Death Valley naar Las Vegas!

1. Marty:
    12 augustus 2018
    Wauw, mooie reis tot nu toe en leuke verhalen Annemieke!
  2. Nienke:
    Indrukwekkende natuur!
  3. Maurice:
    12 augustus 2018
    Ik app Casper de tussenstand van de coach van het jaar wel even 😎
  4. Marian:
    12 augustus 2018
    Jullie maken wat mee. Indrukwekkend allemaal. Leuk om te lezen elke morgen
  5. Barbara:
    Geweldig
    Gaaf hè die grote bomen. Heel indrukwekkend. Geniet van de vakantie !!!